dinsdag 8 juli 2014

NoTube: Enjoy, Wait & See

Time flies! We zitten alweer in de 7e week van ons NoTube avontuur met Bommel. Het opgelegde motto is: "Enjoy, Wait & See". Nou doen wij dat graag hoor, daar niet van, maar in de praktijk is dat vaak wat makkelijker gezegd dan gedaan...

Het is waar, de afgelopen zeven weken waren een razende vliegende start met NoTube. Ik kan niet anders zeggen. Ontzettend fijn en een hele knappe prestatie van ons kleine smurfje. Toen twee weken terug de opdracht kwam om de ml niet langer actief te tellen en bij te houden in ons schriftje, bleek dat ook makkelijker dan gedacht. Eerlijk is eerlijk: dat had ik zeven weken geleden echt niet geloofd als iemand me dat verteld zou hebben. Ik, de controlfreak Mantelmama, die niks meer bijhoudt, opschrijft en telt: onmogelijk! Maar het is gelukt. Het is zelfs een beetje doorgeslagen. Ik vergeet nu soms om in te loggen bij NoTube om de 4 dagen en een update te geven...Het moet toch niet gekker worden! Laten we echter wel wezen, zo moeilijk is het niet om niet meer actief te tellen als je je dochter iedere maaltijd 200 ml voorschotelt en je dat 4 x per dag doet. Maar dat terzijde!

Enjoy!
Het verveelt absoluut niet dat Bommel zo hongerig is dat ze er zelfs ongeduldig van wordt als we gaan eten. Ze geniet er zichtbaar van en dan genieten wij met haar mee. Wat dat betreft "enjoyen" we ons een ongeluk! De eerste fase hebben we dan ook glansrijk gehaald: Bommel van de sondevoeding af. Ze is nu al 6 weken zonder sondevoeding en doet het super. Ze heeft honger, eet goed en blijft goed op gewicht. Heel fijn en we zijn ook heel trots op haar , maar die overgang van gepureerde naar vaste voeding komt maar niet van de grond.

Bijna obsessie
Het zou haast een obsessie worden. Zodra ze een wortel chippie oppakt begint mijn hart al sneller te kloppen. Zou ze het vandaag dan gaan doen?! Maar nee. Het enige wat zij doet is gooien, en het enige wat ik doe is opruimen. Dit ritueeltje doen we nu al een aantal weken. Gezellig hoor, maar je wil toch ook graag eens eer hebben van je werk; zeg maar. Het is soms dan ook best moeilijk je motivatie vast te houden en niet te twijfelen of ze die volgende stap wel gaat maken. Ik "wait and see" me suf, maar er valt nog niet veel te "enjoyen" daar waar het vaste voeding betreft!

Te snel?
Misschien wil ik te snel. Zou zomaar kunnen. NoTube gaf aan dat ze een kindje 3 maanden de tijd geven te stabiliseren nadat de sondevoeding helemaal is gestopt. Ze mogen in die periode eten wat ze willen, zolang ze op gewicht blijven. Bij Bommel is het echter allemaal zo vlot verlopen en zo hartstikke stabiel, dat het bij ons toch kriebelt om door te pakken. Maar goed, we kalmeren onszelf en picknicken nog vrolijk een tijdje door, in de hoop dat het moment er een keer gaat komen. Bij voorkeur morgen...!

"Festina Lente"
Haast je Langzaam
- Latijns gezegde -




Laat weten wat je van mijn blog vindt of deel jouw ervaring & plaats een reactie!
Volg Mantelmama ook op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten